Willie The Pimp: δύο rock ιδιοφυΐες συναντιούνται



1969.

Ο Frank Zappa έχει ήδη τη δική του δισκογραφική εταιρία την Bizarre με την ετικέτα της οποίας κυκλοφορεί το αριστούργημά του, το Hot Rats και βρίσκεται στο δημιουργικό απόγειο.

Την ίδια χρονιά οι Magic Band με τον Captain Beefheart μένουν χωρίς δισκογραφικό συμβόλαιο κι ο Frank τους υπογράφει στην δική του Straight Records, συμπληρωματική της Bizarre για μουσικούς όπως ο Captain Beefheart και νέα ταλέντα και την ίδια χρονιά κυκλοφορούν κι αυτοί το δικό τους αριστούργημα, Trout Mask Replica.

Περίεργοι χαρακτήρες και οι δύο και ειδικά ο Cpt Beefheart αφού ήταν πολλές φορές απότομος και δύστροπος (λόγος για τον οποίο -πλην της οικονομικής αποτυχίας- διαλύθηκε και το πρώτο σχήμα των Magic Band).

Το Hot Rats ήταν ένα ορχηστρικό άλμπουμ με έντονα στοιχεία jazz με μόνη εξαίρεση το Willie The Pimp, ένα από τα πιο παράξενα blues κομμάτια που ηχογραφήθηκαν ποτέ τόσο λόγω της συνθετικής αντίληψης του Zappa όσο, όμως, και για την ωμή και παράξενη ερμηνεία του Captain Beefheart (Don Van Vliet, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα). Όχι, όμως, μόνον αυτό. Στο τραγούδι ακούμε και ένα από τα κορυφαία κιθαριστικά σόλο του Zappa που το Rolling Stone το κατέταξε στο Νο 75 στα καλύτερα κιθαριστικά σόλο όλων των εποχών.

Παρότι σαν single κυκλοφόρησε το επίσης αριστουργηματικό Peaches En Regalia που ανοίγει τον δίσκο, το Willie The Pimp έγραψε κι αυτό τη δική του ιστορία στο ροκ κοινό.

Όσο για την δική του ιστορία, πώς ο Frank το εμπνεύστηκε;
Στη συλλογή του 1998 Mystery Disc συμπεριλήφθηκε ένας διάλογος για την ιστορία του τραγουδιού. Στο The Story of Willie the Pimp, λοιπόν, ακούγεται ο ακόλουθος διάλογος μεταξύ των Annie Zannas και Cynthia Dobson:

Annie: "Son-of-a-bitch, you did this one, you did that one," he told me.

FZ: How could you do this to him?

Annie: I told him that I did something and I was happy for doing it, you know, I'm happy now, I don't care, you know, what you think. "You are happy? I'm more happy than anyone," he said; meanwhile, he's sittin' there completely miserable, tellin' me that he's more happy than the whole house put together, he has more intelligence than the whole house put together, and he's sitting there with his dumb words, "Oh, you son-of-a-bitch, you're a schmuck and you're a schmuck," nothing, you know, nice about people, 'cause all people is shitty to him, you know, and I tried to explain to, I says, that they're not, you know? It's just how you take 'em, I mean, he's . . .

FZ: Why do you call him 'Willie The Pimp'?

Annie: Oh, because we, just imagined uh, him . . . wait—

Cynthia: The Lido Hotel.

Annie: Oh, yeah, the Lido Hotel, this perverted hotel in Coney Island, really perverted. So we made up this story about my mother um, ha-ha, calling up Willie telling that we're a woman uh, body shapes ah, 38-25-40 or something like that, some bizarre shape, blonde hair and all decked out insanely and um, tell him to meet us in front of the uh, Lido Hotel. And, ha-ha, then we, what we were gonna do, if we really would do this, like we'll make sure, we'll see him like, you know, casually leave the house at this certain time and we'll know that, you know, he's leaving to meet this woman, that's not gonna be there. Then we'll have my mother walk by, and see how she's gonna take it, right? You know, like, "Stella, what're you doing here? No! You gotta get away!" You know, how is he gonna tell my mother that he's gonna meet this broad or something, you know? So we made him a pimp, that he gotta pimp my mother off, then he tried to pimp us off...

Στο τραγούδι ακούγεται και το βιολί του Don Harris ή Sugarcane Harris, όπως θα τον βρούμε στις σημειώσεις του δίσκου που ήταν μέλος του ντουέτου Don & Dewey από την δεκαετία του '50.

Το Hot Rats έχει μείνει και στην ιστορία της ηχογράφησης ως ο πρώτος δίσκος που γράφτηκε σε 16κάναλη κονσόλα αφού μέχρι τότε όλοι ηχογραφούσαν σε 4κάναλη ή 8κάναλη.

Το τραγούδι συμπεριλήφθηκε σε ζωντανές εκτελέσεις και στα Live at Fillmore East και You Can't Do That on Stage Anymore, Vol. 4.

Το τραγούδι γνώρισε και μερικές διασκευές στα χρόνια που ακολούθησαν με πιο ξεχωριστές αυτές των Juicy Lucy (που προέκυψαν μετά τη διάλυση των Misunderstood ) το 1970 και των Sensational Alex Harveuy Band το 1972.




Σχόλια